--------------------------------------------------------------------------------
أنتم المهتمون به نعم انتم محبي اللعبة اللي حققت أكبر نسبة في العالم محبي لعبة كاونتر سترايك !!!!
في هذا القسم وخصو هذه الصفحة سوف تتعرف على جميع تفاصيل اللعبة من أخبارها و طريقة اللعبة و تفاصيل مهمة جداً تفيد حتى خبراء اللعبة
وأنصح المبتدئين بقراءة هذا القسم لعتبارة الحل الكامل للعبة الأول من نوعها
تاريخ اللعبة
أول إصدار رسمي للعبة كان في :ـ
June 18th, 1999
في الثامن عشر من الشهر السادس عام 1999 كمود للعبة هاف لايف ((المود هو تعديل على اللعبة حيث يستخدم نفس المحرك تقريباً و لكن مع تعديلات إضافية كأسلحة أو شخصيات و لعبة هاف لايف هي لعبة مغامرة بالمنظور الأول حققت نجاحاً كبيراً و فيها أيضاً إمكانية اللعبة على الشبكة )) و لم تتوقع الشركة الإقبال على هذا التعديل حيث سبقه تعديلات اسمائها :ـ
Team Fortress
Death Match
Opposing Force
لاقت نجاحاً مؤقتاً لكنه توقف فيما بعد فلذلك تفاجئت الشركة المنتجة و المبرمجة للعبة :
Sierra
فلذلك أصبح لمبرمجين كاونتر سترايك خطط جديدة والتي كانت تتطوار و تتغيير جذري و تنزيلها في الأسواق كلعبة منفردة حيث كانت تباع مع هاف لايف النسخة الأولى
و أحدثت النسخة الأولى من اللعبة ضجة كبيرة و تحدثت عنها مواقع الألعاب و كانت خبر الموسم و لعبة الموسم و كانت تقديرات المواقع للعبة على النحو التالي :ـ
المقدمة :8.5
مقدمة مأخوذة من لعبة هاف لايف
======================
الجرافكس :8.0
تفاصيل دقيقة و إكساء ممتاز و شخصيات اللعبة ناعمة التصميم
---------------------
الأصوات :7.5
أصوات الأسلحة رائعة و أصوات الخريطة كلها مصممة بدقة و لكن ينقصه بعض التركيز في الوقت
---------------------------
اللعب :9.5
هذا هو الذي تميزت به اللعبة حيث أن طريقة اللعبة سحرية و رائعة تضمن لكل من لعبها أن يعود مرة اخرى
=====================
البقاء :10.0
اللعبة باقية لفترة طويلة جداً و لن تنقرض بسرعة مثل بقية الألعاب و سوف تستمر بالتطوير
=========================
المجموع الكلي :8.9
===================================
و طبعاً هذه كانت للنسخة الأولى التي كانت بداية رائعة
======================================
ثم طرح فريق البرمجة النسخة الجديدة :ـ
Counter Strike 1.1 c
التي كان فيها بعض التعديلات على مشاكل الدخول إلى الشبكة المحلية و بعض الخرائط و هذه أيضاً بعض الإضافات :ـ
» Added spectator mode -- allow_spectators (0/1)
» Terrorist bomb backpack re-added
» Upgraded player models to 512X512 ****ures
» Terrorist defuse kit pack re-added
» Made jumping while shooting more inaccurate
» Took out sniper crosshair when zoomed out
» AWP leg shots now non-lethal
» Swimming animation added to models
» Status bar **** uses team colors
» All CS Strings localized to titles.txt
» Added option to take "end game" screenshot
» Length of MOTD increased to 1536
» Added cs_thunder, de_rotterdam, de_inferno, & de_dust2
» Upgraded de_dust de_cbble, de_aztec, cs_siege, de_vegas, & cs_italy
» Logic used to cycle the map has been changed. The map will cycle if
one of three conditions has been met: "mp_timelimit" has been met,
"mp_winlimit" rounds have been won by one of the teams, or "mp_maxrounds"
have been played.
» Fixed many cheats
» Changed logging format to meet the standars @:
[عزيزي الزائر يتوجب عليك التسجيل للمشاهدة الرابطللتسجيل اضغط هنا]
Several events have been added to the logs:
a) "Begin_Bomb_Defuse_Without_Kit"
b) "Begin_Bomb_Defuse_With_Kit"
c) "Spawned_With_The_Bomb"
d) "Dropped_The_Bomb"
e) "Got_The_Bomb"
f) "Became_VIP"
g) "Escaped_As_VIP"
h) "Round_Start"
i) "Round_End"
Bug Fixes:
» "Out of ammo" hint message fixed
» "Punished for tk" hint message fixed
» "Through floor" death animation fixed
New/Changed CVARS:
mp_playerid
Toggles what information players see in the status bar
0 everyone: players see all names listed in the status bar (with appropriate
team colors)
1 team only: players only see names for their teammates and hostages in the
status bar
2 off: players do not see any names in the status bar (hostages included)
0 is the default
mp_fadetoblack (overrides mp_forcechasecam)
0 nothing
1 player's screen fades to black for the remainder of the round when he dies
(hud still works normally so player can chat and see the scores, etc.)
0 is the default
mp_forcechasecam
0 free to spectate anyone when player dies
1 only allowed to spectate player's own team when player dies
2 not allowed to spectate anyone...player's view stays where the player dies
0 is the default
mp_buytime (float)
Can now designate the desired amount of buy time for each round
min buy time is .5 minutes
no max buy time
Example: mp_buytime 1.8 // 108 seconds of buy time
1.5 min is the default (CS 1.0 buy time)
mp_roundtime (float)
Changed to support partial minutes
min round time is 1 min
max round time is 9 min
Example: mp_roundtime 1.3 // 78 seconds
5 min is the default (CS 1.0 round time)
mp_winlimit
Will cycle the map after one team reaches this many wins
0 is the default (no win limit)
mp_timelimit (float)
Fixed to support 0 (no time limit)
Example: mp_timelimit 17.2 // 17 minutes 12 seconds
0 is the default
allow_spectators
0 Do not allow spectators
1 Allow spectators
drawFrame()
و بعدها تم طرح النسخة :ـ
Counter Strike 1.2
و أيضاً تم التعديل على بعض إختيارات اللاعب
و بعد الإستفادة من أخطاء النسخ التي طرحت تم طرح النسخة التي تعتبر البداية الحقيقة لكاونتر سترايك و هي :ـ
Counter Strike 1.3
و التي كان فيها تعديل على الشخصيات و الأصوات و الأسلحة و أوامر الشراء و تحديث شكل شاشة النتائج و كانت نسخة عريقة حيث هي التي بقيت فترة طويلة و هذه بعض الإضافات :ـ
» Multicast spectator added.
» Voice communication added.
» Added server chat to logging.
» Redesigned multiplayer scoreboard.
» CapsLock key is now bindable.
» Switching to Spectator is now logged.
» Changed minimum value for "mp_chattime" to 1 second
» Changed minimum value for "mp_buytime" to 0.25 (15 seconds)
» Radio commands can be heard by nearby enemies.
» Commandmenu support implemented.
New Server Variables:
mp_logdetail
Bitwise cvar to set the level of detail for logging attacks.
Bit 0 - Log Enemy Attacks
Bit 1 - Log Teammate Attacks
"mp_logdetail 0" - Log no attacks (default)
"mp_logdetail 1" - Log enemy attacks
"mp_logdetail 2" - Log teammate attacks
"mp_logdetail 3" - Log enemy AND teammate attacks
mp_startmoney
Sets the amount of starting money players may have.
maximum: 16000
minimum: 800 (default)
Bug Fixes:
» Bunny hopping removed.
» Fixed client-side shots not matching the server-side counterparts.
» Fixed banned.cfg problem with more than 1024 entries.
» Fixed screenshots overwriting each other.
» Buffer overflow exploit fixed.
» "condump", "cmdlist", and "cvarlist" only write out to the game directory.
» Fixed Spectator mode bug.
» Fixed hitbox issues.
» Fixed nightvision bug.
» Fixed "slot10" not working correctly.
drawFrame()
قبل أن تصدر :ـ
Counter Strike 1.4 beta
و التي كانت تجربة و أضيف إليها :ـ
» Added Anti-Cheat protection
» User Interface redone for HLTV
» Dedicated servers (Win32 + Linux) now default to 32MB heapsize.
» Improved dedicated server FPS (sys_ticrate) accuracy in Windows NT/2K/XP and Linux.
» New map cs_havana
» New map de_chateau
» Updated version of map de_train
» Enhanced in-game spectator mode to include HLTV features
» Added new first-person mode to spectator modes
» Speaking players flash in team members' radars
» Dead bodies remain on the ground for the entire round
» Dropped bomb blinks red in Terrorist team's radar
» Changed so only Terrorists are notified when the bomb is dropped or picked up
» Changed so players must stand still when planting the bomb (including no jumping)
» Changed so players can't move or shoot while defusing the bomb
» Adjusted pistol accuracy while jumping (all pistols)
» Adjusted player jumping values to minimize bunny hopping
» Changed so the VIP can't drop any weapons
» If player dies, view zooms away from falling body while changing the angle to show the killer
» Changed color of the words 'BOMB' and 'VIP' in the scoreboard to make them more visible
» Changed so name changes for dead players are stored and processed when the players respawn back into the world
» Changed the way "kevlar" and "kevlar/helmet" work using the buy menus...made them work together
» Added a sound when "kevlar" and "kevlar/helmet" are purchased
» Removed players hearing enemy radio calls
» Added code to force "sv_clienttrace 1" on the server
» Changed so when someone mutes a player (in the scoreboard), they will no longer see that player's in-game **** messages either
» Added cheering to HLTV.
» Steam beta clients and non-Steam clients can play together on the same server now
» Voice communication uses DirectSound by default now
» Added player ID to Half-Life DM
» Added chat flood protection to HLDM.
» Added logging of fatal Sys_Error server shutdowns
» Renamed setinfo items "ah" and "vgui_menus" to "_ah" and "_vgui_menus"
» Added new setinfo item "_cl_autowepswitch" (default: 1) which controls whether or not a client switches to picked up weapons (if they're more powerful)
New CVARS:
» "mp_kickpercent"
sets the percentage of teammates it takes to vote off a player
maximum: 1.0 minimum: 0.0 default: 0.66
» "sv_restart" acts exactly the same as "sv_restartround"
» "sv_send_logos"
when "sv_allowdownloads" is set to 1, this cvar will control whether custom logos are propagated to clients
default: 1
» "sv_send_resources" when "sv_allowdownloads" is set to 1, this cvar will control whether resources are propagated to clients
default: 1